Det blir allt vanligare att vi handlar mer på internet, allt från hårvårdsprodukter till bröllopsklänningar och möbler är hur lätta som helst att få hem med bara några knapptryck, oavsett vart i landet du bor.
Det är oftast billigare än i varuhusen, och du slipper släpa på otympliga grejer själv.
Alla som beställt kläder online vet dock att det kan vara svårt att bedöma storleken och ibland får man helt enkelt skicka tillbaks sin order.
Det här hände förra året men jag tror att läxan är lika viktig nu som då. Läs gärna och sprid vidare så inte andra gör samma misstag.
När Jeanette Johansson från Vara såg en snygg, och framförallt väldigt billig matta på Tradera lade ett bud direkt, när ingen bjöd över var mattan hennes.
”Jag behövde bara betala 30 kronor, och frakten skulle vara på sju kronor. Så det var toppen. Jag var jättelycklig” säger Jeanette till Aftonbladet.
Jeanette gick in på försäljarens sida för att se om det fanns något annat för henne. Det fanns alla möjliga möbler och även en del prydnadssaker.
Hon lade märkte till att allt var av samma märke, Lundby. Det speciella med just denna svenska möbeltillverkare är dock att de bara gör inredning till dockhus.
Då insåg Jeanette varför mattan var så billig och frakten varit på ynka sju kronor.Men mattan var redan beställd så det vara bara att vänta. Tillslut kom den, i ett litet sött kuvert.
”Jag var tvungen att visa så att folk skulle förstå hur tokigt det kan bli. Bilden på mattan såg ut som en persisk stor matta. Det var precis en sådan som jag ville ha. Men så blev det inte så” berättar Jeanette.
Även Jeanettes dotter skrattade åt misstaget och valde att dela med sig av mammas misstag på Facebook.
Mattan kom dock till användning och Jeanette har lärt sig att kontrollera sina köp lite mer noggrant innan hon beställer något från internet igen.
Internet må vara bra till mycket men går du till butiken vet du i alla fall vad det är du köper.
Dela om du också skrattade av Jeanettes misstag!