I sin yrkesroll kan man ofta bli ganska less på sina kunder, oavsett om man jobbar som murare eller advokat. Det kan vara att kunden ställer orimligt många och höga krav, lägger sig i ens arbete eller bara är lite halvjobbig på alla punkter.
Men nästan alltid håller man sig i skinnet, för den goda stämningens skull samt för att man någonstans lever efter det gamla talesättet ”kunden har alltid rätt.”
Men ibland rinner bägaren över.
Det är amerikanska Huffington Post som rapporterar om hur ovan nämnda bägare rann över för en amerikansk 31-årig man. Mannen var anställd av en restaurang och hade som uppgift att köra ut mat till de som beställer hemkörning, något som kunden betalar för redan vid beställning.
Körde ut mat till adressen
Den tolfte januari i år ska 31-åringen, enligt polisanmälan, ha fått en beställning mexikansk mat som mannen, tillsammans med en kollega, kört ut till adressen.
Men innan de gick in och levererade maten så kollade de på kvittot – och då rann bägaren över.
Mycket av förarnas lön baseras nämligen på dricks från kunderna och på kvittot kunde de se att de bara fått 89 cent, knappt tio svenska kronor, i dricks för den 30 minuter långa färden.
Doppade pungen i salsan
I ett klipp som 31-åringen spelade in med sin telefon kan man, enligt Huffington Post, se och höra när han hämnas – genom att doppa sin pung i kundens salsa-sås.
”Så här går det när man inte dricksar ordentligt!” säger föraren varpå man kan höra 31-åringens röst.
”Åh, åh, det är så skönt!”
31-åringen kunde gripas den 22 februari efter att klippet läckt ut på nätet.
Riskerar 15 års fängelse
31-åringen, hemmahörande i södra USA, riskerar nu upp till 15 års fängelse för ”förvanskade av livsmedel, vätska eller mediciner”.
Han kan även tvingas böta 10 000 dollar, vilket motsvarar cirka 93 000 svenska kronor.
Mannen ska även ha avskedats från sitt jobb med omedelbar verkan.
Visst kan man förstå att mannen blev arg – men den här reaktionen var ändå väldigt överdriven! Tryck nu på dela-knappen så att dina vänner också får läsa detta!