Många har under senaste veckorna varit på jakt efter framför allt toapapper och handsprit.
Annars inte så uppmärksammade produkter han i skenet av coronakrisen blivit extremt heta på marknaden. Något en del skitstövlar försökt utnyttja genom att köpa billigt – för att sedan sälja till ockerpriser.
Det fick nyligen en australisk butiksinnehavare bevis på – och då gick han fullständigt i taket, skriver Ladbible.
Drake’s supermarket är en matvarukedja i Australien – och det var i en av affärerna i landets södra delar som en minst sagt bisarr händelse skulle utspela sig häromdagen.
Chefen John-Paul blev då kallad till en av kassorna av en kollega som menade att han ”måste se det här”.
Hade köpt 4 800 toarullar
Butiksinnehavaren möttes då snart av en kund som ville lämna tillbaka en del varor som han hade handlat i affären. Det gällde – håll i hatten – hela 150 stycken 32-pack med toarullar och 150 stycken 1-litersflaskor med handsprit.
– Sådant beteende är avskyvärt, säger John-Paul i en video på Youtube. Det är sådana här personer som skapar problem för hela länder, fortsätter butikschefen.
Han vägrade ta tillbaka varorna, men det innebar inte att kunden slutade försöka. Dagen därpå återkom han nämligen med samtliga kvitton för att kunna ro i land den maffiga återbetalningen.
– Han erbjöd mig en rabatt på 30 procent, berättar John-Paul, som poängterar att hans affär maximalt sålt en av de aktuella varorna till varje kund under coronakrisen, så att så många som möjligt ska kunna handla.
– Han hade alltså behövt komma hit 150 gånger för att få tag i så här mycket.
Tvingade kunden att lämna butiken
Butiksinnehavaren misstänker att den märklige kunden – tillsammans med kumpaner – har köpt eftertraktade varor i mängder för att kunna sälja dem betydligt dyrare, men att det inte alls gått som man planerat.
John-Paul stod dock på sig, hävdar han i klippet – och bad bestämt kunden att lämna hans butik för att därefter aldrig mer komma tillbaka. Chefen betonar att han inte vill ha den här typen av människor – som vill tjäna pengar på andras problem – i sin älskade affär.
Det blev med andra ord ett riktigt fiasko för den köpglade mannen.
Vad tycker du om det här? Gjorde John-Paul rätt som sparkade ut kunden? Tryck då på dela-knappen, så kanske vi kan få stopp på den här typen av äckligt beteende. Människor måste verkligen sluta försöka tjäna pengar på andras problem och lidande!